Τετάρτη 3 Μαΐου 2017

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΕΠΤΑΝΗΣΑ

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η τετραήμερη Εκδρομή - Προσκύνημα της ενορίας Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γιαννιτσών στην Ζάκυνθο και την Κεφαλλονιά. Εκ μέρους της ενορίας λάβαμε και δημοσιεύουμε σχετικό κείμενο - οδοιπορικό του Μύρωνα Ροδουσάκη, Εκπαιδευτικού, και ποίημα της Δέσποινας Πένογλου:

Ξημερώματα Πέμπτης 20 Απριλίου 2017 ξεκίνησε το λεωφορείο με
τους (50) πενήντα εκδρομείς-προσκυνητές του από τα Γιαννιτσά, με προορισμό τα αγιοστόλιστα νησιά του Ιονίου, Ζάκυνθο και Κεφαλονιά. Περνώντας από τη μοναδική στον κόσμο γέφυρα του Ρίου-Αντίρριου με μήκος περίπου 2.900 μέτρα, κάναμε την πρώτη μας στάση στην όμορφη πόλη της Πάτρας. Εκεί, επισκεφθήκαμε τον μεγαλοπρεπή ναό του Αγίου Ανδρέα και προσκυνήσαμε την Τίμια Κάρα και το Σταυρό του μαρτυρίου του. Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς την Κυλλήνη, απ’ όπου πήραμε το πλοίο για τη Ζάκυνθο ή αλλιώς Φιόρο του Λεβάντε.
Όταν φτάναμε στο λιμάνι, αντικρίζοντας τα κτίρια, έγινε αισθητή η παρουσία της Βενετσιάνικης αρχιτεκτονικής που αποπνέουν. Ανάμεσα στο πλήθος των Αγίων, που έλαμψαν με τη φιλόθεη βιοτή τους στην ιστορική μεγαλόνησο της Κρήτης, συγκαταλέγεται και ο Άγιος Ιωσήφ ο Σαμάκος, ο οποίος έζησε ασκητικά και θαυματουργεί (αδιάλειπτα) μέχρι σήμερα. Το άφθαρτο ιερό σκήνωμά του, το οποίο αποτέλεσε το πρώτο μας προσκύνημα, βρίσκεται (στο γραφικό χωριό της Ζακύνθου, Γαϊτάνι, στον Ιερό Ναό του Παντοκράτορος), εκεί μας υποδέχθηκε με πολλή αγάπη ο εφημέριος της ενορίας π. Κωνσταντίνος Γιαννιτσιώτης. Επόμενη στάση μας ήταν το χωριό Μαχαιράδο, και συγκεκριμένα ο Ιερός Ναός της Αγίας Μαύρας, στον οποίο φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της. Το χρυσόγλυπτο τέμπλο της και οι τοιχογραφίες σπουδαίων ζωγράφων διακοσμούν το εσωτερικό της και αποτελούν πόλο έλξης για πολλούς ντόπιους και ξένους επισκέπτες, εκεί μας υποδέχθηκε με πολλή αγάπη ο εφημέριος της ενορίας π. Νικόλαος Κλάδης. Έπειτα, ανηφορήσαμε στο χωριό Λαγοπόδο, στην Ι.Μ. της Παναγίας της Ελευθερώτριας. Ο θησαυρός του μοναστηριού είναι τα Ιερά Λείψανα των Νηπίων που θανάτωσε στα Ιεροσόλυμα ο Ηρώδης και πετρώματα από τους Αγίους Τόπους (Ιορδάνη ποταμό, οικία Θεοτόκου, όρος Θαβώρ, κήπο των Ελαιών, Γολγοθά κ.α.). Ύστερα, κατηφορίσαμε προς την πόλη της Ζακύνθου για να προσκυνήσουμε τον προστάτη του νησιού, Άγιο Διονύσιο. Στο μεγαλοπρεπή Ιερό Ναό του, διατηρείται άφθαρτο το Άγιο σκήνωμά του, που μέχρι σήμερα ευωδιάζει και θαυματουργεί. Το υπόλοιπο της ημέρας αξιοποιήθηκε ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός στα γραφικά και γεμάτα χρώμα, σοκάκια της χώρας της Ζακύνθου.

-Παρασκευή 21/4
      Μετά από ένα ευχάριστο πρωινό με θέα το γαλάζιο του Ιονίου, ανηφορίσαμε στον οικισμό Μπόχαλη, στο πιο ψηλό σημείο της πόλης της Ζακύνθου, απ’ όπου ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει τη μαγευτική θέα. Εκεί, ανήμερα της Ζωοδόχου Πηγής, παρακολουθήσαμε την Αρχιερατική θεία λειτουργία που τελέσθηκε από τον Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Διονύσιο οπου δεχθήκαμε τις ευλογίες του και στη συνέχεια συμμετύχαμε στην αναστάσιμη λιτανεία της εικόνας της Υπεραγίας Θεοτόκου, στο παρεκκλήσι της Παναγίας της Χρυσοπηγής. Ο υπόλοιπος χρόνος αξιοποιήθηκε, είτε για να απολαύσουμε έναν καφέ και παραδοσιακά εδέσματα με θέα τη Ζάκυνθο, είτε για να επισκεφτούμε το λόφο Στράνη, όπου ο εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολωμός, ακούγοντας τους κανονιοβολισμούς του Μεσολογγίου, εμπνεύστηκε και έγραψε τον εθνικό μας ύμνο και άλλα σπουδαία έργα του. Στο κέντρο της Ζακύνθου, βρίσκεται το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθινών, στο οποίο μπορεί κανείς να βρεθεί στο Μαυσωλείο των δύο μεγάλων ποιητών Σολωμού και Κάλβου.
Στον επόμενο προορισμό μας, Κεφαλονιά, το πιο ορεινό και μεγαλύτερο νησί των Επτανήσων, φτάσαμε και πάλι μέσω Κυλλήνης. Αγκυροβολήσαμε στο λιμάνι του Πόρου και από εκεί κάναμε την πρώτη μας στάση στο μικρό χωριό Μαρκόπουλο. Προσκυνήσαμε την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Λαγκουβάρδας (= βλέπουσα) γνωστή και ως Παναγία Φιδιώτισσα ή Φιδούσσα. Στο χωριό αυτό κάθε χρόνο από τις 6 έως τις 15 Αυγούστου κάνουν την εμφάνιση τους τα γνωστά και ευλογημένα φιδάκια της Παναγίας, ενώ η απουσία τους προμηνύει πως κάτι κακό θα συμβεί. Στη συνέχεια, φτάσαμε στο Αργοστόλι και είχαμε ελεύθερο χρόνο για να αφουγκραστούμε την καθημερινή  ζωή στα σοκάκια της βενετσιάνικης πόλης.

-Σάββατο 22/4
Την επόμενη μέρα προορισμός μας ήταν η περιοχή της Σάμης και το μοναδικό σπήλαιο στην Ελλάδα, όπου διοργανώνονται συναυλίες, αυτό της Δρογκαράτης. Σταλακτίτες και σταλαγμίτες άνω των 100 εκατομμυρίων ετών, συνθέτουν το μοναδικό τοπίο του σπηλαίου. Κατηφορίζοντας προς την πόλη της Σάμης, προσκυνήσαμε τους Άγιους Φανέντες (Γρηγόριο, Θεόδωρο και Λέοντα) καθώς και την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας. Κατόπιν, οδηγηθήκαμε στο λιμνοσπήλαιο της Μελισσάνης, μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο. Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να πλεύσει και να περιηγηθεί σε αυτό με βαρκούλα και να θαυμάσει το κλειστό σπήλαιο και το νησάκι που βρίσκεται μέσα σ’ αυτό.  Έκθαμβοι από τα γεωλογικά φαινόμενα που επισκεφτήκαμε, βρεθήκαμε στο Ληξούρι, όπου και προσκυνήσαμε στο Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος, την Αγία Κάρα του Αγίου Παναγή Μπασιά (η οποία ευωδιάζει) και γευθήκαμε την τοπική κουζίνα του Ληξουρίου. Σε τρία χιλιόμετρα από κει, σειρά στις επισκέψεις μας είχε η Ι.Μ. Παναγίας Κορωνιώτισσας (Δακρυρροούσας), με την υπέροχη θέα προς το Ληξούρι. Κατά την επιστροφή μας στο Αργοστόλι, στην Ι.Μ. Αγίου Ανδρέα Μηλαπιδιάς προσκυνήσαμε το αριστερό πέλμα του Πρωτόκλητου Αγίου στο οποίο μπορεί εύκολα να διακρίνει κανείς το σημάδι από το καρφί της σταύρωσής του. Ακολούθως, είχαμε ελεύθερο χρόνο να περιηγηθούμε, (όπως και κάναμε) στο (όμορφο-γραφικό) γεμάτο ανηφόρες και κατηφόρες Αργοστόλι.

-Κυριακή 23/4
Ξημέρωσε και η τελευταία ημέρα της εκδρομής μας, η οποία περιελάμβανε, Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην Ι.Μ. Αγίου Γερασίμου από τον Μητροπολίτη Κεφαλληνίας κ. Δημήτριο, και επιστροφή στα Γιαννιτσά. Φτάνοντας στο μοναστήρι του Αγίου, θαυμάσαμε τον όμορφο και καλοδιατηρημένο χώρο του, που περιλαμβάνει και τα τρία πλατάνια που φύτεψε ο ίδιος ο Άγιος. Όμως, είμαστε τυχεροί, διότι ζήσαμε ένα μοναδικό γεγονός, αυτό της λιτανείας του Αγίου και ολόσωμου σκηνώματος του Αγίου Γερασίμου. Μοναδική εμπειρία! Εφοδιασμένοι με πλούσιες ευλογίες απ’ όλα τα προσκυνήματα που επισκεφθήκαμε ανηφορίσαμε για τα αγαπημένα μας Γιαννιτσά. Η τετραήμερη εκδρομή μας τελείωνε επιτυχώς, χάρη στην άριστη οργάνωση, προγραμματισμό και επιμέλεια του πατρός Καλλινίκου και πάνω απ’ όλα στη βοήθεια του Αναστάντος Κυρίου μας.

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ
ΤΟΥ Ι.Ν. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
ΣΕ ΖΑΚΥΝΘΟ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ
Της Δέσποινας Πένογλου

Απρίλης κι η αυγή με φώς
Ραντίζει την ημέρα
φύγαμε από τα Γιαννιτσά
για Επτανησιώτικο αέρα

Άνοιξη και Ανάσταση
Σήκωσαν τη χειμωνιά
κι εμείς το δρόμο πήραμε
για Ζάκυνθο Κεφαλλονιά

Τέσσερις μέρες μαθητεύσαμε
με τον παπά Καλλίνικο στο Χριστό
κι οι ψυχές μας πήραν δύναμη και φωτισμό

Στη Ζάκυνθο κανείς

Δέξου Αη Γεράσιμε το ταξίδη μας
σαν μικρό φόρο τιμής
 κοσμογονικές αλλαγές
γίνονται στη σκηνή της γής

Καρβουναποθύκη ο κόσμος μας
από παντού λερώνει
ξεσκονηστήρι θέλουμε
να διώξουμε τη σκόνη

Μεσίτευε στον Κύριο
απ’ το λήθαργο να μας ξυπνήσει
σε δρόμους σωτηρίας
τους Ελληνες να οδηγήσει

Να βάλουμε νέα αρχή
να μηδενίσουμε το χρόνο
στα σχέδια του Θεού
μην κλείσουμε το δρόμο

Στην εικόνα σου ακουμπήσαμε
το δάκρυ μας και την ελπίδα
να σώσετε ζητήσαμε
και τη γλυκιά πατρίδα μας.