Επίσκεψη στην Έδεσσα πραγματοποίησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ από την Παρασκευή 15.2 μέχρι και την Δευτέρα 18.2.2019 μετά από πρόσκληση του Σεβ. Μητροπολίτου Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ.
Το βράδυ του Σαββάτου (16/2) ο Σεβασμιώτατος ομίλησε στην Σύναξη νέων στο εντευκτήριο της Ιεράς Μητροπόλεως (8.00 μ.μ.)
με θέμα την θεωρία των Οικονομιών, βάσει της οποίας το σχέδιο του Θεού για την σωτηρία και την αποκατάσταση του ανθρώπου (Θεία Οικονομία) άρχισε με το Πρωτοευαγγέλιο, την πρώτη υπόσχεση του ερχομού του Σωτήρος στους Πρωτοπλάστους. Συνεχίστηκε μέσω των προφητών, των δικαίων και διαφόρων παιδαγωγικών μέσων και ολοκληρώθηκε με την έλευση του Κυρίου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Μέγας Βασίλειος στην ευχή της Αναφοράς: «...ου γαρ απεστράφης το πλάσμα σου εις τέλος, ο εποίησας, αγαθέ, ουδέ επελάθου έργου χειρών σου, αλλ' επεσκέψω πολυτρόπως, διά σπλάγχνα ελέους σου. Προφήτας εξαπέστειλας, εποίησας δυνάμεις διά των Αγίων σου... νόμον έδωκας εις βοήθειαν, Αγγέλους επέστησας φύλακας. Ότε δε ήλθε τα πλήρωμα των καιρών, ελάλησας ημίν εν αυτώ τω Υιώ σου, δι' ου και τους αιώνας εποίησας.»
Την επομένη, Κυριακή 17/2, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής χοροστάτησε στον Όρθρο, προέστη στην Θεία Λειτουργία συλλειτουργούντος του ποιμενάρχου της Ι. Μητροπόλεως Εδέσσης κ. Ιωήλ και κήρυξε τον θείο λόγο.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας (6.00 μ.μ.) ο Σεβασμιώτατος ομίλησε στα πλαίσια των Εσπερινών Κηρυγμάτων στον Ι. Κ. Ναό Αγίας Σκέπης Εδέσσης με θέμα: «Οι επτά μεγάλες διαθήκες της Παλαιάς Διαθήκης και η Καινή Διαθήκη».
Το θέμα αυτό αναφέρεται στις μεγάλες διαθήκες που οδηγούν στην αιώνια Διαθήκη. Την Διαθήκη που συνήφθη με την σταυρική θυσία του Κυρίου και την οποία προγευόμεθα στην Θεία Λειτουργία.
Πρώτη Διαθήκη είναι η Αδαμική, από την Δημιουργία μέχρι την Πτώση. Δεύτερη είναι η Εδεμική, η οποία συνδέεται με τους δερματίνους χιτώνες και την φροντίδα του Κυρίου για τον πεπτωκότα άνθρωπο. Τρίτη είναι η διαθήκη του Νώε. Τέταρτη είναι η Αβρααμική. Πέμπτη η Σιναϊτική ή Μωσαϊκή. Εκτός από την Αβρααμική διαθήκη, όλες οι άλλες είχαν όρους. Έκτη μεγάλη Διαθήκη ήταν η Παλαιστινή ή Μωαβική, προ της εισόδου στην Γη της Επαγγελίας και Έβδομη η Δαβιτική. Στην συνέχεια και μέσω των προφητών Ιερεμίου και Ιεζεκιήλ αναγγέλλεται η νέα Διαθήκη, για την οποία ομιλεί και ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός: «...τούτο εστι το αίμα μου, το της Καινής Διαθήκης». Αυτή είναι η αιώνια Διαθήκη, η οποία βιώνεται στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Προϋπόθεση για την είσοδό μας σε αυτήν είναι η πίστη και η συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας, με πρώτο το μυστήριο του Βαπτίσματος. Έτσι ο άνθρωπος γίνεται τέκνο και κληρονόμος Θεού. Αυτό ακριβώς δηλώνεται κατά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, στην Οπισθάμβωνο ευχή: «Ο ευλογών τους ευλογούντάς σε, Κύριε και αγιάζων τους επί σοι πεποιθότας, σώσον τον λαόν σου και ευλόγησον την κληρονομίαν σου.»
Φωτογραφίες: Γραφείο Τύπου Ι.Μ. Εδέσσης (Χ. Βαταντζής)
Το βράδυ του Σαββάτου (16/2) ο Σεβασμιώτατος ομίλησε στην Σύναξη νέων στο εντευκτήριο της Ιεράς Μητροπόλεως (8.00 μ.μ.)
με θέμα την θεωρία των Οικονομιών, βάσει της οποίας το σχέδιο του Θεού για την σωτηρία και την αποκατάσταση του ανθρώπου (Θεία Οικονομία) άρχισε με το Πρωτοευαγγέλιο, την πρώτη υπόσχεση του ερχομού του Σωτήρος στους Πρωτοπλάστους. Συνεχίστηκε μέσω των προφητών, των δικαίων και διαφόρων παιδαγωγικών μέσων και ολοκληρώθηκε με την έλευση του Κυρίου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Μέγας Βασίλειος στην ευχή της Αναφοράς: «...ου γαρ απεστράφης το πλάσμα σου εις τέλος, ο εποίησας, αγαθέ, ουδέ επελάθου έργου χειρών σου, αλλ' επεσκέψω πολυτρόπως, διά σπλάγχνα ελέους σου. Προφήτας εξαπέστειλας, εποίησας δυνάμεις διά των Αγίων σου... νόμον έδωκας εις βοήθειαν, Αγγέλους επέστησας φύλακας. Ότε δε ήλθε τα πλήρωμα των καιρών, ελάλησας ημίν εν αυτώ τω Υιώ σου, δι' ου και τους αιώνας εποίησας.»
Την επομένη, Κυριακή 17/2, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής χοροστάτησε στον Όρθρο, προέστη στην Θεία Λειτουργία συλλειτουργούντος του ποιμενάρχου της Ι. Μητροπόλεως Εδέσσης κ. Ιωήλ και κήρυξε τον θείο λόγο.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας (6.00 μ.μ.) ο Σεβασμιώτατος ομίλησε στα πλαίσια των Εσπερινών Κηρυγμάτων στον Ι. Κ. Ναό Αγίας Σκέπης Εδέσσης με θέμα: «Οι επτά μεγάλες διαθήκες της Παλαιάς Διαθήκης και η Καινή Διαθήκη».
Το θέμα αυτό αναφέρεται στις μεγάλες διαθήκες που οδηγούν στην αιώνια Διαθήκη. Την Διαθήκη που συνήφθη με την σταυρική θυσία του Κυρίου και την οποία προγευόμεθα στην Θεία Λειτουργία.
Πρώτη Διαθήκη είναι η Αδαμική, από την Δημιουργία μέχρι την Πτώση. Δεύτερη είναι η Εδεμική, η οποία συνδέεται με τους δερματίνους χιτώνες και την φροντίδα του Κυρίου για τον πεπτωκότα άνθρωπο. Τρίτη είναι η διαθήκη του Νώε. Τέταρτη είναι η Αβρααμική. Πέμπτη η Σιναϊτική ή Μωσαϊκή. Εκτός από την Αβρααμική διαθήκη, όλες οι άλλες είχαν όρους. Έκτη μεγάλη Διαθήκη ήταν η Παλαιστινή ή Μωαβική, προ της εισόδου στην Γη της Επαγγελίας και Έβδομη η Δαβιτική. Στην συνέχεια και μέσω των προφητών Ιερεμίου και Ιεζεκιήλ αναγγέλλεται η νέα Διαθήκη, για την οποία ομιλεί και ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός: «...τούτο εστι το αίμα μου, το της Καινής Διαθήκης». Αυτή είναι η αιώνια Διαθήκη, η οποία βιώνεται στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Προϋπόθεση για την είσοδό μας σε αυτήν είναι η πίστη και η συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας, με πρώτο το μυστήριο του Βαπτίσματος. Έτσι ο άνθρωπος γίνεται τέκνο και κληρονόμος Θεού. Αυτό ακριβώς δηλώνεται κατά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, στην Οπισθάμβωνο ευχή: «Ο ευλογών τους ευλογούντάς σε, Κύριε και αγιάζων τους επί σοι πεποιθότας, σώσον τον λαόν σου και ευλόγησον την κληρονομίαν σου.»
Φωτογραφίες: Γραφείο Τύπου Ι.Μ. Εδέσσης (Χ. Βαταντζής)